Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    andriu21tg, no i fajnie
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz


    • #77
      Witam
      Odświeżę trochę temat.
      Mam mały problem auto jak się nagrzeje nie zawsze odpala od strzała. Z rana nie ma problemu. błędów nie pokazuje.
      paliła mi zawsze super, ale jakiś miesiąc temu odpaliła ciepła pochodziła 2 s i zgasła i od tamtej pory raz zapali na ciepłym od strzała raz nie. Zauważyłem ze jak deszcz pada jest gorzej w suche lepiej. Aczkolwiek to nie reguła.
      Podłączyłem dziś komputer kąt synchro mam ustawiony miedzy -2.5 a -2.9 ale zauważyłem że co jakiś czas tj parę sekund skacze mi ten kąt od -67 do +30 skoczy i się ustabilizuje
      Mam pytanie czy to normalne?? czy może kabel niedomaga?? czy może czujnik pada czytałem tez ze kable od czujnika lubią się przetrzeć lub popękać

      pozdrawiam
      Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
      Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
      Była O2 BXE
      Była O1 1.8T + automat

      Komentarz


      • #78
        Robercik, raczej coś z czujnikiem ( albo jego przewodami ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz


        • #79
          Podłączyłem komputer na cieplym silniku (nie paliła od strzałą) i wartość 0.0. wczoraj jak odpalała było -2.5 . odpinam czujnik nie odpala od strzała wartość na komputerze 0.0 nie pokazuje błędu. Wyjmuje czujnik przewód wygląda że wszystko ok nie jest nigdzie przetarty. Wkładam do auta i odpala od strzała komp pokazuje -2.5. przestawiłem kąt na 0.0 ciszej pracuje narazie odpala dobrze zobaczymy jak będzie dalej
          Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
          Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
          Była O2 BXE
          Była O1 1.8T + automat

          Komentarz


          • #80
            Czy kąt synchronizacji się zmienia po jakimś czasie tzn. na biegu jałowym, po wymianie rozrządu miałem 0.0, tydzień temu -0.5 a dzisiaj -1.0 , czy to normalne ??

            Komentarz


            • #81
              Postanowiłem się tym pobawić, ponieważ miałem 0,7 l/h przy kącie -2,9 .. Tak miałem po wymianie rozrządu przez mechanika.
              Zrobiłem log, potem postanowiłem kilka razy poprzestawiać.. co dziwne, przy ustawieniu na 0 , (tak niby powinno być), spalanie znacznie wzrosło .. na postoju 0,9 do 1.1 l/h
              Następnie kilka przestawień dalej dotarłem to optymalnego (jak myślę ustawienia, jeśli chodzi o mój silnik).. Co dziwne kąt synchronizacji wynosi -5,9 :shock: ale spalanie wyniosło 0,5 l/h tak jak przed wymianą rozrządu.
              Silnik pali od pierwszego.. Wszystko działa, koni raczej nie ubyło a samochód jest jakby bardziej elastyczny.
              Dodam, że po wymianie rozrządu okazało się, (u znajomego mechanika), że rozrząd był przesunięty, oczywiście poprawione.
              Jak to się będzie sprawowało opowiem na bieżąco, na razie jest faza testów.

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez Kamil_OII
                kąt synchronizacji wynosi -5,9
                a nie za dużo to?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez krzynol
                  Zamieszczone przez Kamil_OII
                  kąt synchronizacji wynosi -5,9
                  a nie za dużo to?
                  Właśnie też mnie to zdziwiło.. ale pojeżdżę na tym ustawieniu i zobaczę, czy coś się zmieni.
                  Chodziło głównie o ustawienie spalania, a czy osiągnąłem zamierzony cel ..wyjdzie w praniu.

                  Komentarz


                  • #84
                    Kamil_OII, ale podporządkowywanie całej pracy silnika minimalnemu spalaniu to chyba trochę słaby pomysł.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Kamil_OII, ale podporządkowywanie całej pracy silnika minimalnemu spalaniu to chyba trochę słaby pomysł.
                      Zgadzam się z tym, ale przed zmianą rozrządu samochód palił właśnie tyle na postoju ..czyt. 0,5 l/h .. zachowywał się podobnie, jeśli chodzi o pracę.
                      Przy lekkim obciążeniu wskakiwał na 0,6 , przy klimie więcej.
                      Wydaje mi się, że to normalne. Jeśli chodzi o rozrząd to po zmianie był jeszcze zmieniany ..
                      Nie mówię, że jestem pewien tych ustawień, ale przynajmniej tydzień na tym pojeżdżę, żeby się przekonać jak to działa Tak jak wcześniej pisałem na kącie 0 samochód palił 0,9l/h ?!

                      Komentarz


                      • #86
                        Kamil_OII, trzeba próbować i dopasować. Ja miałem -2.7 zmieniłem na 0.0 i teraz mam -2.4. Na 0.0 auto było jakby słabsze ale miękko pracowało, wymagana była korekta wskazań spalania ze 100 na 110. Teraz przy -2.4 dopiero sprawdzę spalanie przy tankowaniu, ale auto deczko twardziej pracuje, ale jest mocniejsze. Takie moje spostrzeżenia, chwilowe też podlega chyba korekcie jak średnie z baku więc to nie jest żaden wyznacznik.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • #87
                          Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
                          Zasada jest tez taka, ze kąt minusowy jest "lepszy- wzrasta nieco dynamika i lepiej odpala" niz kąt plusowy.
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez przemik
                            Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
                            Od nowości miałem na minusie, sprawdzałem też 1.9TDI BXE kolegi z przebiegiem 30kkm i ma -2.7.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez przemik
                              Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
                              W moim przypadku właśnie ktoś dał ciała.. Ale człowiek uczy się na błędach i teraz będę wybierał warsztat z większą uwagą

                              Komentarz


                              • #90
                                Witam.
                                Mam kilka pytań dotyczących sychronizacja 2.0 tdi 16 v BKD:
                                1. czy w tym silniku w celu ustawienia kąta synchro. należy zmieniać położenie obu kół zębatych czy tylko jednego z nich?
                                2. jeśli jednego - to którego?
                                3. Jeśli obu - to czy oba zawsze o taką samą wartość?
                                Pozdrawiam.

                                Komentarz


                                • #91
                                  Ad.1 Nie tylko jednego.
                                  Ad.2 Koła rozrządu wałka zaworów ssących
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    tylko to kolo ma naped na pompki wiec drugim nie ma mozliwosci synchronizacji. Drugie jest tylko od zaworów wydechowych.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      THX za szybką odpowiedź. Pozdrawiam.

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Podbiję z lekka temat kąta synchronizacji.

                                        Przy sprawdzaniu innej kwestii przypadkiem zauważyłem że kąt u mnie dziwnie skacze. Ok, wcześniej sobie skakał -0,6 do 0.0 ale teraz skacze od -1.1 przez -0.6 do 0.0. Jakiejś prawidłowości nie zauważyłem, auto stoi i pracuje na jałowych, a wartości skaczą. To normalne, czy trochę za bogate te skoki?

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          napnij bardzie pasek rozrzadu.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            .... albo sprawdz napinacz..
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Ok, zerknąłem wczoraj na napinacz:

                                              Na zgaszonym silniku wskazówka jest wychylona na prawo od otworka. Po odpaleniu jest w granicy otworka ale bardziej do jego prawej krawędzi (chyba że kąt patrzenia powoduje przekłamanie). Tak ma być? Podczas pracy stoi jak skała, nie widać żeby miał jakiekolwiek drgania/luz/cokolwiek.

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Mimo to napnij nieco bardziej pasek.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X