andriu21tg, no i fajnie
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku
Zwiń
X
-
Witam
Odświeżę trochę temat.
Mam mały problem auto jak się nagrzeje nie zawsze odpala od strzała. Z rana nie ma problemu. błędów nie pokazuje.
paliła mi zawsze super, ale jakiś miesiąc temu odpaliła ciepła pochodziła 2 s i zgasła i od tamtej pory raz zapali na ciepłym od strzała raz nie. Zauważyłem ze jak deszcz pada jest gorzej w suche lepiej. Aczkolwiek to nie reguła.
Podłączyłem dziś komputer kąt synchro mam ustawiony miedzy -2.5 a -2.9 ale zauważyłem że co jakiś czas tj parę sekund skacze mi ten kąt od -67 do +30 skoczy i się ustabilizuje
Mam pytanie czy to normalne?? czy może kabel niedomaga?? czy może czujnik pada czytałem tez ze kable od czujnika lubią się przetrzeć lub popękać
pozdrawiamJest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
Była O2 BXE
Była O1 1.8T + automat
Komentarz
-
Podłączyłem komputer na cieplym silniku (nie paliła od strzałą) i wartość 0.0. wczoraj jak odpalała było -2.5 . odpinam czujnik nie odpala od strzała wartość na komputerze 0.0 nie pokazuje błędu. Wyjmuje czujnik przewód wygląda że wszystko ok nie jest nigdzie przetarty. Wkładam do auta i odpala od strzała komp pokazuje -2.5. przestawiłem kąt na 0.0 ciszej pracuje narazie odpala dobrze zobaczymy jak będzie dalejJest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
Była O2 BXE
Była O1 1.8T + automat
Komentarz
-
Postanowiłem się tym pobawić, ponieważ miałem 0,7 l/h przy kącie -2,9 .. Tak miałem po wymianie rozrządu przez mechanika.
Zrobiłem log, potem postanowiłem kilka razy poprzestawiać.. co dziwne, przy ustawieniu na 0 , (tak niby powinno być), spalanie znacznie wzrosło .. na postoju 0,9 do 1.1 l/h
Następnie kilka przestawień dalej dotarłem to optymalnego (jak myślę ustawienia, jeśli chodzi o mój silnik).. Co dziwne kąt synchronizacji wynosi -5,9 :shock: ale spalanie wyniosło 0,5 l/h tak jak przed wymianą rozrządu.
Silnik pali od pierwszego.. Wszystko działa, koni raczej nie ubyło a samochód jest jakby bardziej elastyczny.
Dodam, że po wymianie rozrządu okazało się, (u znajomego mechanika), że rozrząd był przesunięty, oczywiście poprawione.
Jak to się będzie sprawowało opowiem na bieżąco, na razie jest faza testów.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kamil_OIIkąt synchronizacji wynosi -5,9->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Zamieszczone przez kowal 2002Kamil_OII, ale podporządkowywanie całej pracy silnika minimalnemu spalaniu to chyba trochę słaby pomysł.
Przy lekkim obciążeniu wskakiwał na 0,6 , przy klimie więcej.
Wydaje mi się, że to normalne. Jeśli chodzi o rozrząd to po zmianie był jeszcze zmieniany ..
Nie mówię, że jestem pewien tych ustawień, ale przynajmniej tydzień na tym pojeżdżę, żeby się przekonać jak to działa Tak jak wcześniej pisałem na kącie 0 samochód palił 0,9l/h ?!
Komentarz
-
Kamil_OII, trzeba próbować i dopasować. Ja miałem -2.7 zmieniłem na 0.0 i teraz mam -2.4. Na 0.0 auto było jakby słabsze ale miękko pracowało, wymagana była korekta wskazań spalania ze 100 na 110. Teraz przy -2.4 dopiero sprawdzę spalanie przy tankowaniu, ale auto deczko twardziej pracuje, ale jest mocniejsze. Takie moje spostrzeżenia, chwilowe też podlega chyba korekcie jak średnie z baku więc to nie jest żaden wyznacznik.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Z kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
Zasada jest tez taka, ze kąt minusowy jest "lepszy- wzrasta nieco dynamika i lepiej odpala" niz kąt plusowy.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Zamieszczone przez przemikZ kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Zamieszczone przez przemikZ kątem synchronizacji jest tak, ze jesli fura "najlepiej jezdzi" przy skrajnym ustawieniu kąta synchro... to moze oznaczac, ze ktoś dał ciała przy rozrządzie.
Komentarz
-
Podbiję z lekka temat kąta synchronizacji.
Przy sprawdzaniu innej kwestii przypadkiem zauważyłem że kąt u mnie dziwnie skacze. Ok, wcześniej sobie skakał -0,6 do 0.0 ale teraz skacze od -1.1 przez -0.6 do 0.0. Jakiejś prawidłowości nie zauważyłem, auto stoi i pracuje na jałowych, a wartości skaczą. To normalne, czy trochę za bogate te skoki?
Komentarz
-
Ok, zerknąłem wczoraj na napinacz:
Na zgaszonym silniku wskazówka jest wychylona na prawo od otworka. Po odpaleniu jest w granicy otworka ale bardziej do jego prawej krawędzi (chyba że kąt patrzenia powoduje przekłamanie). Tak ma być? Podczas pracy stoi jak skała, nie widać żeby miał jakiekolwiek drgania/luz/cokolwiek.
Komentarz
Komentarz